Olet täällä

11.12.19 / 14:55
Ville Silventola

Markkinointiala on muuttunut. Markkinointitoimistoja uhkaa sama kohtalo, kuin junaliikennettä viime vuosisadalla, elleivät ne muista, millä alalla oikeasti toimivat. Haetaanpa ensin hieman kontekstia historiasta.

Vuonna 1960 markkinointimaailma koki radikaalin muodonmuutoksen.  Harvardin liiketalouden professori Theodore Levitt kirjoitti artikkelin väittäen, että yritysten tulisi olla määrittelemättä itseään sen mukaan, mitä valmistivat ja sen  sijaan määrittää itsensä asiakkailleen tuottamansa arvon perusteella.

4.12.19 / 15:08
Reijo Mylläri

Myyjän, on nimikkeesi tai tittelisi sitten mikä tahansa, menestyksen mittareina ovat tyypillisesti mitattavat määreet. Kannattavasta liiketoiminnasta puhuttaessa niin pitää ollakin. Eurojen, määrien ja prosenttien mittaaminen ja vertailu on helppoa. Ne kertovat selkeästi tiettyjä asioita myyjän toiminnasta ja osaamisesta. Kysymys kuuluu, ovatko ne ainoita menestymisen mittareita?

28.11.19 / 08:30
Pia Hautamäki

Tulevaisuudessa yhä useampi myynnin ammattilainen operoi laajoissa ja monimutkaisissa ekosysteemeissä, jotka toimivat erilaisilla alustoilla. Myyjän onkin tärkeää alkaa kasvattaa omaa osaamistaan siitä, mitä ja millaisia ovat myynnin roolit alustataloudessa ja miten alustoilla myydään.

19.11.19 / 15:24
Jari Makkonen

Fanitatko yllätyksiä? Kun kyse on myynnin johtamisesta, luultavimmin et. Koska yllätys kertoo siitä, etteivät asiat ole olleet niin kontrollissa, kuin olisi pitänyt.

Meillä on taipumus uskoa hyvään ja siihen, mitä näemme.

Myyntijohtajakollegani sai vastatakseen uuden, merkittävän asiakassegmentin. Kerran hän tuli luokseni kysyen voinko auttaa häntä ymmärtämään myyntitiiminsä myyntiä paremmin. Hän oli huolissaan - todennäköisesti pitkän myyntitaustansa ja -vaistonsa vuoksi.

14.11.19 / 15:17
Heikki Luoma

Tuntuuko sinusta, ettet pääse hyödyntämään koko potentiaaliasi työssäsi? Kaikki ei ole kunnossa, kun sinusta tuntuu, että sinulla on osaamista ja kykyjä, joita et saa työssäsi käyttää.

Voit ratkaista ongelman kolmella tavalla:

1. hae uusi työpaikka

2. muuta työtäsi

3. muuta ajatuksiasi

Uuden työn hakeminen on looginen seuraus siitä, kun nykyinen työ on tullut läpeensä tutuksi rutiiniksi. Työssä ei ole enää opittavaa. Työ on sitä samaa päivästä toiseen ja siitä puuttuu imu. Kun kasvat työtäsi suuremmaksi, sinulta puuttuu haastetta.

11.11.19 / 08:09
Katri Tanni

Sparrasimme suuryrityksen markkinointitiimiä ja se valaisi ajatusta siitä, että markkinoinnin paikka asiakkaan matkalla on muuttunut. Tässä siitä tarina.

30.10.19 / 10:39
Henna Niiranen

Vastaa 6 kysymykseen, niin onnistut aloittamaan B2B-markkinoinnin fiksusti

“Meidän pitäisi varmaan jotenkin markkinoida tätä.”

Kuulostaako tutulta? Tämän klassikkolauseen olen saanut kuulla viime aikoina yhä useammin. On kehitetty herkullinen uusi innovaatio, jolle halutaan myyntiä. On lyöttäydytty yhteen uuden kumppanin kanssa hieromaan yhteistä tarjoamaa. Joku tiimi on vailla hommia, tai halutaan skaalata myyntiä pitkäaikaisten asiakkaiden rakastamalle luomukselle.

24.10.19 / 08:52
Salla Kettunen

Varmin tapa ottaa vastuullisuus osaksi myyntiä ja markkinointia on yksinkertainen: ole oikeasti vastuullinen ja näytä se selkeästi.

Se tuntuu olevan nykyään kaikkialla. Mainoskylteissä, tuotevideoissa ja uutisotsikoissa. Vastuullisuus on rantautunut myynnin ja markkinoinnin maailmaan, ja on tullut jäädäkseen. Jokin ei silti ole vielä kohdillaan.

17.10.19 / 11:35
Liisa-Maria Koivuniemi

Mietitkö päivittäin vuotta 2030 tai 2134? Epäilen, että ne eivät ole päällimmäisenä ajatuksissasi. Sen sijaan ajatukset täyttyvät tästä päivästä, viikonlopusta ja ehkä ensi kesän kesälomasta? Onnittelut, olet tavallinen tiedostava tulevaisuuden ajattelija!

10.10.19 / 08:00
Jari Makkonen

Many sales seminars or client team coaching sessions discusses how a salesperson should know his/her customer. It is easy to say but what is it in practice? Of course, consisting a wide arrow of various dimensions.

When can you really say you know your customer? And prove it, e.g. with following:

-  The research I conducted of your business claims that you are losing XX k€/annum because of too much waste in production since you have not implemented this/that practice to your production line.