Olet täällä

27.12.19 / 08:00
Timo Kaski

Kehitä myyntiorganisaatiotasi vertaamalla sitä muihin yrityksiin.                   

Erinomainen myyntiorganisaatio ja toimiva myyntikulttuuri mahdollistavat yrityksen kasvun ja kestävän olemassaolon. Mutta miten voin tunnistaa yritykseni kipukohdat? Mitkä ovat heikkouksiamme ja vahvuuksiamme? Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu on tähän oivallinen työkalu. Osallistu vastaamalla kyselyyn 30.1.2020 mennessä.

15.12.19 / 09:05
Juha Ahola

Olen törmännyt lukuisiin asiantuntijapalveluiden myyjiin, jotka luottavat sokeasti ja lapsenomaisesti sosiaalisen median voimaan. Idolina tällaiselle haihattelijalle toimii joku guru, joka on itse asiassa tehnyt vuosia tai vuosikymmeniä töitä saadakseen oman asemansa ja brändinsä oikeasti halutuksi ja tunnetuksi.

Haihattelija ei kuitenkaan hoksaa, että nollapohjalta bloggaaminen ja vloggaaminen vaatii todella pitkäjänteisen työn, että se alkaa tuottaa euroja edes toimeentuloon saakka.

Haastan kuitenkin sekä vanhanliiton myyjää että somehöyryäjää.

11.12.19 / 14:55
Ville Silventola

Markkinointiala on muuttunut. Markkinointitoimistoja uhkaa sama kohtalo, kuin junaliikennettä viime vuosisadalla, elleivät ne muista, millä alalla oikeasti toimivat. Haetaanpa ensin hieman kontekstia historiasta.

Vuonna 1960 markkinointimaailma koki radikaalin muodonmuutoksen.  Harvardin liiketalouden professori Theodore Levitt kirjoitti artikkelin väittäen, että yritysten tulisi olla määrittelemättä itseään sen mukaan, mitä valmistivat ja sen  sijaan määrittää itsensä asiakkailleen tuottamansa arvon perusteella.

4.12.19 / 15:08
Reijo Mylläri

Myyjän, on nimikkeesi tai tittelisi sitten mikä tahansa, menestyksen mittareina ovat tyypillisesti mitattavat määreet. Kannattavasta liiketoiminnasta puhuttaessa niin pitää ollakin. Eurojen, määrien ja prosenttien mittaaminen ja vertailu on helppoa. Ne kertovat selkeästi tiettyjä asioita myyjän toiminnasta ja osaamisesta. Kysymys kuuluu, ovatko ne ainoita menestymisen mittareita?

28.11.19 / 08:30
Pia Hautamäki

Tulevaisuudessa yhä useampi myynnin ammattilainen operoi laajoissa ja monimutkaisissa ekosysteemeissä, jotka toimivat erilaisilla alustoilla. Myyjän onkin tärkeää alkaa kasvattaa omaa osaamistaan siitä, mitä ja millaisia ovat myynnin roolit alustataloudessa ja miten alustoilla myydään.

19.11.19 / 15:24
Jari Makkonen

Fanitatko yllätyksiä? Kun kyse on myynnin johtamisesta, luultavimmin et. Koska yllätys kertoo siitä, etteivät asiat ole olleet niin kontrollissa, kuin olisi pitänyt.

Meillä on taipumus uskoa hyvään ja siihen, mitä näemme.

Myyntijohtajakollegani sai vastatakseen uuden, merkittävän asiakassegmentin. Kerran hän tuli luokseni kysyen voinko auttaa häntä ymmärtämään myyntitiiminsä myyntiä paremmin. Hän oli huolissaan - todennäköisesti pitkän myyntitaustansa ja -vaistonsa vuoksi.

14.11.19 / 15:17
Heikki Luoma

Tuntuuko sinusta, ettet pääse hyödyntämään koko potentiaaliasi työssäsi? Kaikki ei ole kunnossa, kun sinusta tuntuu, että sinulla on osaamista ja kykyjä, joita et saa työssäsi käyttää.

Voit ratkaista ongelman kolmella tavalla:

1. hae uusi työpaikka

2. muuta työtäsi

3. muuta ajatuksiasi

Uuden työn hakeminen on looginen seuraus siitä, kun nykyinen työ on tullut läpeensä tutuksi rutiiniksi. Työssä ei ole enää opittavaa. Työ on sitä samaa päivästä toiseen ja siitä puuttuu imu. Kun kasvat työtäsi suuremmaksi, sinulta puuttuu haastetta.

11.11.19 / 08:09
Katri Tanni

Sparrasimme suuryrityksen markkinointitiimiä ja se valaisi ajatusta siitä, että markkinoinnin paikka asiakkaan matkalla on muuttunut. Tässä siitä tarina.

30.10.19 / 10:39
Henna Niiranen

Vastaa 6 kysymykseen, niin onnistut aloittamaan B2B-markkinoinnin fiksusti

“Meidän pitäisi varmaan jotenkin markkinoida tätä.”

Kuulostaako tutulta? Tämän klassikkolauseen olen saanut kuulla viime aikoina yhä useammin. On kehitetty herkullinen uusi innovaatio, jolle halutaan myyntiä. On lyöttäydytty yhteen uuden kumppanin kanssa hieromaan yhteistä tarjoamaa. Joku tiimi on vailla hommia, tai halutaan skaalata myyntiä pitkäaikaisten asiakkaiden rakastamalle luomukselle.

24.10.19 / 08:52
Salla Kettunen

Varmin tapa ottaa vastuullisuus osaksi myyntiä ja markkinointia on yksinkertainen: ole oikeasti vastuullinen ja näytä se selkeästi.

Se tuntuu olevan nykyään kaikkialla. Mainoskylteissä, tuotevideoissa ja uutisotsikoissa. Vastuullisuus on rantautunut myynnin ja markkinoinnin maailmaan, ja on tullut jäädäkseen. Jokin ei silti ole vielä kohdillaan.