Olet täällä

20.2.19 / 15:39
Reijo Mylläri

Millainen fiilis sinulle asiakkaana jäi viimeisimmästä kohtaamisestasi myyjän tai sitä korvaavan sähköisen palvelun kanssa? Liskoaivomme luokittelevat automaattisesti tuon tunnekokemuksen JESS! – SHIT! -asteikolla, järkeily seuraa sitten perässä. Kyse on siis tunteesta, jota asiakaskokemukseksi nimitetään.

Aivomme halajavat mukavuutta ja hyviä fiiliksiä, ja tietoinen minämme haluaa hallinnan ja kontrollin tunnetta.

14.2.19 / 13:56
Maria Sillanpää

Mikä mättää yrityksen sisältömarkkinoinnissa, kun viikoittainen blogikirjoitus saa aikaan pari hassua tykkäystä ja jonkin kummallisen kommentin? Ketään ei tunnu kiinnostavan yrityksen palveluihin liittyvät B2B-markkinoinnin sisällöt, ja myynti kyselee turhaan liidien perään.

Edellä kuvattuihin sisältömarkkinoinnin haasteisiin törmäsimme useaan otteeseen, kun haastattelimme kollegani Laura Pääkkösen kanssa B2B-yritysten markkinointi- ja myyntipäättäjiä.

5.2.19 / 08:40
Juha Ahola

Muutosjohtaminen lienee yksi kuluneimmista trenditermeistä ja muutosvalmentajia parveilee joka oksalla. Mutta mitä muutos oikeasti on ja mihin muutosjohtamista tarvitaan?

31.1.19 / 11:03
Timo Sorri

Olin hiljattain vientimyynnistä vastaavien myyntijohtajien ryhmässä vaihtamassa ajatuksia yhdistetystä markkinoinnista ja myynnistä. Iltapäivän polveilevien keskustelujen aikana pulpahti esiin yksi mielenkiintoinen pitkän tähtäimen visio kaupankäynnistä – kaupankäynti tekoälyjen välillä.  Yksi tekoäly ostaa ja toinen tekoäly myy – ihmismyyjistä ja -ostajista tulee koneen käyttäjiä.

24.1.19 / 07:48
Mikko Babitzin

Klo 5.53, tavallinen torstai: Huonoa johtamista. Epäselviä ja muuttuvia tavoitteita. Jatkuvaa kiirettä ja pitkiä päiviä. Pysyvää muutosta. Ihan pihalla. Johtajuustyhjiö. Normipäivä vai painajaiskuva? Jaksaa, jaksaa.

Huono johtaminen saa aikaan paljon sekaannusta ja energiaa valuu harakoille, mutta kuinka moni oikeasti tuntee - tai on tavannut - jonkun huonon johtajan? Siis sellaisen, joka tietoisesti ja tarkoitushakuisesti pyrkii johtamaan joukkonsa epätoivoon tai ajaa vain omaa henkilökohtaista tavoitettaan? Käsi reippaasti pystyyn.

16.1.19 / 11:02
Mikael Hugg

Anteeksi, ketkä?

Soittobotit. Robotit, jotka tekevät myyjien ja markkinoijien soittotyöt heidän puolestaan.

Väittäisin, että suurella osalla lukijoista kuohahtaa ja inhon sekä vastustuksen tunteet nousevat pintaan. Eihän kukaan voi pitää siitä, että robotti soittaa. Vai voiko?

10.1.19 / 07:56
Heikki Luoma

Ennen kuin kysymykseen voi antaa luotettavan vastauksen on tiedettävä hiukan siitä, mitä coachaus on, vai kuinka?

Kuvailen coachingia seuraavaksi muutamalla sanalla. Lopuksi teen ehdotuksen, miten voi kokeilla coachausta.

Coachingin tärkein ominaisuus ja piirre on, että coach toimii hyväntahtoisesti coachattavaa kohtaan. Coach tahtoo hyvää coachattavalle myyjälle. Hyväntahtoinen asenne asettaa coachin ja myyjän samalle puolelle pöytää ja he ovat yhteistyössä myyjän valitsemassa asiassa.

2.1.19 / 11:23
Anne Niemi-Hakala

Moni yrityksen myyntitehtävissä työskentelevä ajattelee, että myynti alkaa siitä, kun myyjä pääsee asiakastapaamiseen ja kättelyt on suoritettu. Nyt seuraavat joko hyvät tai huonot uutiset riippuen siitä, millainen käsitys myyjällä on ollut omista myyntikyvyistään.

28.12.18 / 08:00
Juha Häkkinen

”Työryhmä: Bensa- ja dieselpumput kiinni 2045. Liikenteen ja ilmastopolitiikan asiantuntijaryhmä esittää suuria muutoksia autoiluun… Uudistusten tavoite on lopettaa ilmastopäästöt.”

Niin on, Suomessa. Ei vielä muualla.

Edellä oleva teksti on lainattu Helsingin Sanomista 13.12.2018. Maamme asiantuntijaryhmä suosittelee kovia keinoja nimenomaan liikenteen päästöjen vähentämiseksi. Siis niiden vähentämiseksi Suomessa. Maksajaksi pääsisi Suomi, Suomen kansalainen, suomalainen veronmaksaja ja suomalainen autoilija. Muut eivät vielä sitoudu.

12.12.18 / 10:51
Katri Tanni

Tyypillisesti tässä vaiheessa vuotta suunnataan katseet jo ensi vuoden trendeihin. Mikä markkinoijaa odottaa vuoden 2019 aikana? Tässä ilman turhaa vakavuutta muutamia etukäteisotsikoita ja teemoja, joita povaan näkeväni vuoden 2019 aikana.

Lisää yrityksiä muuntaa asiantuntijaorganisaatiota yhteisesti jaettuun myynti- ja markkinointikulttuuriin edelläkävijäyritysten kuten Goforen ja Fondian tavoin.